De top - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van haan - WaarBenJij.nu De top - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van haan - WaarBenJij.nu

De top

Door: hans venker

29 Mei 2005 | Spanje, Pamplona

Iedereen bedankt voor de goede wensen wij hebben er een glaasje op gedronken en een ijs gegeteten en gelukkig had Hans nog een cadeautje mee en een kaarsje (gestolen in een kerk)
Leuke foto´s meisjes maar wel een beetje oud!
Overnacht onder de berg, die wij vandaag op moesten, 19 km klimmen naar 1100 meter daarna twee pieken van 800 en 900 meter Het weer zat mee, beetje bewolkt en af en toe een druppel. Rustig doorgaan en vriendelijk groeten dan krijg je leuke reactie´s veel bermcultuur bekeken. Lieke nog bedankt voor de tip gedroogde abrikozen ,Carla voor de drop op de top en Eugene iedere keer in mijn oor ¨haal de kracht uit je benen¨ Daarna ergens heerlijk gegeten en nog even door gezet tot Pamplona. Geen camping, na zo´n tocht toch een beetje moe en het eerste het beste hotel gepakt veel te duur maar gratis internet. Wie weet wat in het spaans de rekening is, verder redden wij ons wel maar het is toch vreemd als de taal je niet eigen is.

• 29 Mei 2005 - 19:32

Venker/havelte:

Wat een vorderingen hebben jullie al gemaakt en inmiddels ook al een verjaardag gevierd. Heb je die dag Annmieke wel verwend door haar de hele dag te trekken ? vandaag jullie mail weer geopend omdat we een paar dagen in Zuid-Limburg gewandeld hebben.Schitterend.
    Jullie succes weer en niet al te veel zon !!

• 29 Mei 2005 - 20:21

Riemke:

welkom in de club van 53-ers, Annemieke. Ja, toch? O wat gaan jullie hard; zo ben je toch veel te snel in Santiago? De Amersfoortse Berg zal nooit meer zo hoog zijn als-ie ooit in je beleving was... Bonne route!

• 29 Mei 2005 - 21:21

Peter-Jan:

Het spaanse woord voor rekening is cuenta. Gewoon niet om vragen.

• 30 Mei 2005 - 07:31

Lieke:

De rekening is natuurlijk la cuenta, komt van contar wat zowel vertellen als rekenen en optellen betekent. lekker onregelmatig want ik reken/vertel is cuento. Maar je weet toch dat de rekening altijd vanzelf komt. leuk idee dat jullie nu ook in Spanje zijn. Weer niet geweldig vanmorgen bij ons 17 graden maar dat is wel 1000 km zuidelijker. sterkte lieke

• 30 Mei 2005 - 07:39

Mark & Pluis:

Wat een topprestatie, gefeliciteerd!! Nu hebben jullie wel een paar lekkere tappa's verdiend y unas canas muy frescas.
    Nu nog de eendenmosselen in Galicië vinden. Mmmmm....Heel veel sterkte en plezier met jullie voorligggende tocht door het prachtige Baskenland.

• 30 Mei 2005 - 07:58

Ria En Dick:

Van harte gefeliciteerd met Minke. We hebben haar gebeld. Geweldig, nu al in Pamplona.We printen jullie verslagen uit voor Cock. Een knappe Prestatie dat fietsen in de Pyreneen. Ga zo door.Liefs Ria /Dick

• 30 Mei 2005 - 11:30

Tobias:

Annemieke alsnog gefeliciteerd. En... gaan jullie niet een beetje overdreven hard of willen jullie snel naar La Salle?
    Ook lekker, een zwembad en ... vele fietsmogelijkheden en lekker eten en drinken.
    Zeker verdiend na zo'n fiets trip! Nog veel plezier. Ron Ria

• 30 Mei 2005 - 17:14

MoJo:

he beste mensen, waarschijnlijk zijn wij eerder in lasalle dan julllie!!! of gaan we een date maken voor wijn en kaas met bosbessenjam? tot gauw liefs Mori en Joachim

• 30 Mei 2005 - 17:33

Hugo:

pamplona!
    begrijp dat jullie het franse non ook maar niets vinden en dus geraced zijn naar spanje. benieuwd hoe het westwaards rijden jullie bevalt! hugo

• 30 Mei 2005 - 17:55

Annette En Jan:

Hieperdepiephoera, Annemiek! Alsnog gefeliciteerd (ook met Minke). We volgen jullie regelmatig. Wat een prestatie en wat een indrukken doen jullie op zeg! Het grootste gedeelte zit er al weer op. De Pyreneen vergen de grootste inspanning nemen wij aan. Blijf genieten!

• 31 Mei 2005 - 13:57

Willem En Liesbeth:

Wat een tempo! Er zit inmiddels zeker wel eelt op!
    Annemiek nog gefeliciteerd, vandaag Willem het feestvarken, we eten vanavond in R'dam, maar gaan niet fietsen,te ver (haha).
    A.s. maandag (6/6)gaan we naar noord-Portugal! zitten jullie dan al in Santiago?
    groet l en W

• 01 Juni 2005 - 08:24

Koos:

woensdagmorgen 10 uur en ellemiek en ik denken aan de ranke santiagogangers die hun laatste vet verloren hebben op de flanken van de pyreneen.(zie foto,s)
    je hoort wel van de tour de france gangers dat het onmogelijk is je gewicht op peil te houden.
    we begrijpen nu het tempo waarmee jullie het parcours doen.
    aankomen in santiago als het gewicht nog niet onder de kritische grens van 60 kg is aangeland.
    graag wat actie foto.s
    koos