De mooiste stukken van spanje - Reisverslag uit Madrid, Spanje van haan - WaarBenJij.nu De mooiste stukken van spanje - Reisverslag uit Madrid, Spanje van haan - WaarBenJij.nu

De mooiste stukken van spanje

Door: hans venker

02 Juni 2005 | Spanje, Madrid

Van Pamplona naar Estella was een verschrikkelijke weg: Alles opgebroken, razend druk verkeer. We dachten als dit zo blijft gaan we teryg. Onderweg gelukkig een zeer fraaie kapel (Eunate) bekeken. Het eten is goedkoop. Warme maaltijd tussen de middag 8 euro. De tent in Estella op een camping.
Volgende dag weer verder. Gelukkig minder druk. Na Logrono een soort alternatieve route door rivierbedding, wijngaarden. Redelijk bekaf een camping in Najero.
Van Najero naar San Juan de Ortega. Prachtige route. Was alsof je tussen de veldboeketten doorreed. De tocht was veel te lang. Uiteindelijk bij het klooster in San Juan de Ortega. Een vreselijk onvriendelijke dame zij dat we eerst op de lopers moesten wachten voor we een slaapplaats kregen. Na inspectie van de slaapruimtes hebbeçn we bedacht dat we daar helemaal niet wilden slapen. Ik begrijp niet dat Hugo daar een oog dicht gedaan heeft en geen vreselijke ziekten heeft opgelopen. Buiten onze tent opgezet. Kwamen daar een stel Duitsers tegen waarmee we onze dorst gelest hebben.Toen we de volgende ochtend wakker werden ( 8 uur ) was het doodstil. Iedereen was blijkbaar uit zijn bed gejaagd en de boel zat overal potdicht. Ingepakt en wegwezen. ook geen donatie gegeven. Zelfs die pot zat dicht!.
Om 11 uur in Burgos waar het inmiddels 32 graden was. Verder over de hoogvlakte van Spanje (Meseta 800-1000 meter hoogte). Prachtige uitzichten. Passeerden bord: Santiago 514 Km. Staan nu op de camping in Castrojeriz.
Nu het slechte nieuws: de camera is weg. Verdwenen? Verloren? Gejat?. Dus geen actiefoto's en dergelijken

• 03 Juni 2005 - 08:27

Venker Havelte:

't ius maar goed dat jullie ras kampeerders zijn en (nog) tegen druk verkeer kunnen. Leuk jullie ervaringen te vernemen. Een goede tocht verder. Denk er aan volhouden het schiet al op
    Gr. R+E

• 03 Juni 2005 - 10:17

Ellemiek:

he waar zijn de lekkere duitsers nou( de bier maatjes van papa), waar zijn de foto's? en het fototoestel is weer terug dus het kan weer!!!
    kus die meisjes

• 03 Juni 2005 - 13:54

Ria En Dick:

Gelukkig dat de camera weer terug is.
    Nu nog even volhouden
    We denken aan jullie
    Veel liefs Rai en Dick

• 04 Juni 2005 - 15:58

Tiny:

Wat zijn jullie al ver! Prachtige foto's; nu kunnen jullie gelukkig weer nieuwe maken. Sprak gister Mienke en Ellemiek in de AH en raakten niet uitgepraat over jullie kapsels! Ben het boek weer gaan lezen en heb de plaatsnamen opgeschreven. Zo volg ik jullie wat beter.
    Ultreya! (moedig voortgaan)
    Liefs Tiny en de rest

• 05 Juni 2005 - 18:52

Monique:

Zondagavond.
    Net Juups met de meisjes uitgezwaaid.
    Ellemiek heeft de hele dag gestudeerd. Hopelijk gaat het haar goed morgen.
    Jantien vanochtend vroeg horen vertrekken.
    Wij zaten heerlijk te genieten en te klussen op het Ijsselmeer.
    We genioeten van jullie avonturen. Veel plezier verder, nog even volhouden.