Santiago*/Kater - Reisverslag uit Madrid, Spanje van haan - WaarBenJij.nu Santiago*/Kater - Reisverslag uit Madrid, Spanje van haan - WaarBenJij.nu

Santiago*/Kater

Door: hans venker

10 Juni 2005 | Spanje, Madrid

Na de laatste heuvels te hebben genomen ligt Santiago aan je voeten. Zoekend tussen alle grote witte hotels vind je de kathedraal. Na 2500 Km alle pijlen, schelpen en borden gevolgd te hebben is het in Santiago nog even zoeken voor je ter plekke bent. Zwetend, volgepakt sta je voor de kathedraal. Wie zien we als eerste? De twee duitsers van eerder. Samen de kathedraal in waar net de pelgrimsmis begint. Grote televisie schermen en veel buspelgrims. Waar zijn de echte gebleven? In een rij langs het goudenachterhoofd van Jacob, waar alle buspelgrims omheen hangen en zoenen. Snel weer hieruit en bier. Gegeten met iedereen, compostellaat gehaald en de terugreis geregeld. Wij gaan met de bus naar Nimes, de fietsen als pakketpost. 2575 Km achter der ug zonder lichamelijke of mechanische problemen. Dit moet aan Jacob liggen.
Als dank voor jullie support via de site is iedereen uitgenodigd voor mijn verjaardag op zondag 10 (!) juli vanaf 16.00 uur voor een glas en een doorlopende fotovoorstelling.

• 10 Juni 2005 - 11:29

Nicolaas & MOnique:

Gefeliciteerd!
    Wat een tocht, en dat met z'n tweeen. Monique is nog niet zo ver, maar misschien doen we dat nog eens met de boot.
    En wanneer zien we jullie weer op de Potgieterlaan?
    Groeten,
    Nicolaas

• 10 Juni 2005 - 11:34

Peter-Jan:

Gefeliciteerd met het behalen van de finish, 2575 km in 1 maand is een knappe prestatie, ik ben ook al bezig met de training, ik heb al een fiets. Fijne terugreis.

• 10 Juni 2005 - 12:02

Heleen:

Tjeminee wat een tempo, we zwaaiden jullie toch pas vorige week uit!
    Gefeliciteerd
    Heleen +

• 10 Juni 2005 - 14:27

Hugo:

gefeliciteerd!
    Tja, die kater!?
    Maar we drinken mee in de hoop dat het bijdraagt jullie ene kater met die andere kater te verdrijven...
    H&H

• 10 Juni 2005 - 15:31

Paul:

Gefeliciteerd met het behalen van de eindstreep! Zit zelf ook in Santiago, Santiago de Chili wel te verstaan (en dat is ietsje verder fietsen!)

• 10 Juni 2005 - 15:46

Lieke:

wat een prestatie en wat valt dat tegen als je ineens tussen al die bustoeristen zit, maar dat vergeet je toch weer snel hoop ik. De reis staat op je netvlies, en die foto´s die zien we graag een andere keer, want 10 juli in nederland halen we niet echt. Dank voor de verslaggeving het is leuk om zo op de hoogte te blijven. Volgens mij is La Salle-Berja ook een erg mooie tocht, maar ja geen bedevaardplaats, hoewel al heel erg oud.
    Drinken vanavond een gaasje op jullie.
    Lieke

• 10 Juni 2005 - 15:55

Bertien:

Chapeau!!!!
    Wat een super prestatie hebben jullie verricht. Zal wel even afkicken zijn nu het doel bereikt is en je dagelijks ritme opnieuw ingevuld moet worden. Geniet er maar van!
    Salut, Bertien

• 10 Juni 2005 - 16:08

Ria En Dick:

Allereerst gefeliciteerd met deze prestatie. Met Hans zijn verjaardag zitten wij in Frankrijk. Dit zal ons niet verhinderen het glas op jullie beiden te heffen. Een goede terugreis toegewenst en een fijne verjaardag. Groetjes Ria en Dick

• 10 Juni 2005 - 19:22

Inga, Jasper, Ivo, Ines En Marina:

Gefeliciteerd, dat hebben jullie mooi gedaan!! en die verjaardag.... die is toch wel in Lasalle???!!!

• 11 Juni 2005 - 06:55

Carla En Chre:

We hadden jullie reeds, weliswaar iets te vroeg, gefeliciteerd met het behalen van het eindpunt en dat ook nog eens in een prachtige snelle tijd.
    Jammer dat Santiago niet echt tot de verbeelding spreekt, maar het maakt de tocht er niet minder om.
    Gelukkig is alles probleemloos verlopen, waaruit weer blijkt,
    zit het tussen de oren goed, dan ook tussen de ...!
    Ondanks de tegenvaller van Santiago zelf, wil Carla er toch nog steeds met de fiets heen.
    Ik denk, dat ik maar liever de bus neem of gewoon op internet kijk.

groeten,
    Carla en Chre

• 11 Juni 2005 - 19:10

Gerrit +nm:

Hans en Annemieke,
    Gefeliciteerd met deze geweldige prestatie!! Jullie hebben de grote afstand in een enorm snel tempo afgelegd. Fantastisch! Geniet van een welverdiende rust in de Franse zon en tot spoedig! Veel groeten, gerrit en nelliemarijke

• 11 Juni 2005 - 19:51

Tobias:

En... de worstjes en de lekkere kaas al gehaald op de markt?
    Heeft Tinus al voor jullie gekookt en geroepen "geweldig dat jullie deze tocht hebben üitgereden, maar ja dat wist ik wel want als mijn ouders aan iets beginnen dan maken ze het ook af anders beginnen ze er niet eens aan" Geniet lekker van alles in La Salle, en ...we denken aan jullie en genieten op afstand met jullie mee.
    Groetjes ook aan "Tinus"
    La Salle is wel wat anders dan Amsterdam, maar ook leuk toch!!
    Maarten heeft een baan bij philips maar blijft in Amsterdam wonen. Wie weet kookt hij nu voor ons in Amsterdam een keer of Bakken we daar de oliebollen?
    Geniet ervan en we zien jullie weer in Amersfoort.
    Groetjes Ron en Ria.

• 11 Juni 2005 - 22:17

ML::

Gefeliciteerd! En dan kunnen we nu weer gewoon gaan hollen of zijn jullie dat verleerd na al die weken op de fiets. Tot ziens op 10/7 !

• 12 Juni 2005 - 08:46

MIrjam & Dick:

Geweldig! Ook wij feliciteren jullie natuurlijk met het halen van de eindstreep. Volgens mij zijn jullie echte reizigers: de tocht is al een doel op zich. Wij zijn benieuwd: smaakt dit naar meer? Maken jullie stiekem plannen voor een volgende tocht? Rome misschien? Of worden de fietsen voorlopig als pakketpost in de wilgen gehangen? Succes met het aftrainen! Groeten!

• 12 Juni 2005 - 10:54

Riemke:

Hoezo Kater? Volgens mij kunnen jullie met gepaste trots en voldoening op je lauweren rusten. Cooling down in de bus? Of heeft-ie geen airco?

• 13 Juni 2005 - 10:02

Mark & Pluis:

Hoe mooi moet jullie eigen beloning zijn voor jullie schitterende prestatie: zo veel meer gezien en genoten van 4 prachtige landen dan zoals de meeste van ons reizen. Pluis en ik hebben jullie al toegezongen en -gedronken tijdens ons avondlied. Wat een geruststelling niettemin om te horen dat jullie niet nog even naar Barca fietsen om je daar pas te laten ophalen. Wij vonden het heel leuk om jullie avontuurlijke tocht zo direct te kunnen volgen. Zoals beloofd proberen we een keer (eind oktober ?)in La Salle langs te komen, maar dat zal helaas op 10 juli niet lukken. Daar nu eerst maar eens lekker uitrusten.

• 14 Juni 2005 - 19:55

Tiny:

Wat verschrikkelijk snel gedaan! In stille verwondering heb ik (we) jullie verslag gelezen. Ik denk ook wel dat Jacop hier de hand in heeft gehad...
    Deze reis zal jullie nog lang bijblijven; ben zeer benieuwd naar de verhalen en foto's.
    Tot snel en probeer alles een plekje te geven.
    Liefs Tiny en de rest

• 16 Juni 2005 - 12:26

Maarten:

Gefeliciteerd!!
    Wat een reis, petje af...

Geniet ze nog!!

Gr Maarten

en ja.. idd wellicht oliebollen in adam..

• 30 Juni 2005 - 16:40

Ruth En Gerwin:

Dag familie Bloem,

Nog bedankt voor de gastvrijheid in Lasalle. We komen nog een keertje langs met foto`s voor jullie, maar dat zal dan wel in Nederland zijn, helaas. ;-)

Groeten,
    Gerwin en Ruth

• 03 September 2005 - 12:52

Arie En Tine Uit Delft:

Dag Hans en Annemarie. Een late reactie van de Santiagogangers die met jullie op de 'muggencamping'stonden. Wat een ellende hè!Inmiddels hebben we een boek(je) laten drukken met alle ervaringen. Daar komt de ontmoeting met jullie dus ook in voor. Groet, arie en tine